Az egész MICE ágazat zöldebbé és környezettudatosabbá válásához kíván segítséget nyújtani egy fenntarthatósági jelentés elkészítésével az idei Conventa. A nemzetközi turisztikai szakkiállításnak idén is technológiai partnere és kiállítója a Visual Europe Group. Cégünk egy saját fejlesztésű, különleges interaktív könyvet is bemutat az augusztus 24-25-én megrendezett eseményen.
A Conventa a régió egyik legnépszerűbb B2B vására a MICE iparágban. A rendezvénynek idén ismét Szlovénia fővárosa, Ljubljana ad otthont. Az eseményen a kelet-közép-európai régió legfontosabb rendezvényhelyszínei, szállodái, iparági szolgáltatói, utazásszervezői és szakmai konferenciaszervezői képviseltetik magukat, köztük a Visual Europe Group is.
Több mint 30 európai ország rendezvényszervezőinek találkozóhelye
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a tavalyi évhez hasonlóan nemcsak kiállítóként, hanem technológiai partnerként is részt veszünk a rendezvényen. Akárcsak a korábbi években, idén is különleges meglepetéssel készülünk a kiállításra. Tavaly nagy siker volt a kreatív, LED-es mobil kapu, ami a vásár összes helyszínén feltűnt, most pedig a kreatív stúdiónk által fejlesztett interaktív könyvet mutatjuk be a látogatóknak” – fogalmaz Fazakas F. János globális stratégiai vezető.
Hozzáteszi: a Visual Europe Group számára több okból is kiemelten fontos, hogy idén is technikai partnere és kiállítója legyen a vásárnak. A rendezvényen a kiállítók között megtaláljuk 15 ország desztinációit, szállodáit és helyszíneit. Az esemény több mint 30 európai ország rendezvényszervezőinek találkozóhelye is, ahova idén több mint 100 kiállítót és 150 vásárlót várnak a szervezők.
Bár a Conventa teljes mértékben alkalmazkodott a hibrid jövőhöz, a résztvevők 95 százaléka személyesen vett részt a tavalyi eseményen, és idén is hasonló arányt várnak. „2022-re a corporate piacon jellemző trendek egyértelműen a hibrid megoldások felé mutatnak, a különféle kiállításokon és konferenciákon mégis azt tapasztaljuk, amit a koncertekre vonatkozóan, a saját kutatásunk eredményeként láttunk: mindenki szereti az élő eseményeket, ahol a személyes kapcsolatok állnak a középpontban” – számol be tapasztalatairól Fazakas F. János.
A fenntarthatóság a rendezvények esetében is kiemelt szerepet kap
Napjainkban a fenntarthatóság már nemcsak egy jól hangzó kifejezés, hanem a mindennapjaink része, hiszen egyre nagyobb gondot okoz a klímaváltozás mellett az energiaválság is, ennek kezelésére pedig minden eszközt meg kell ragadni. Ez alól nem lehetnek kivételek a rendezvények sem. Egy fenntarthatóságot szem előtt tartó rendezvény, mint a Conventa is, a környezetbarát, mobil közlekedési eszközök használatól kezdve a hulladék csökkentésén át az energiatakarékosságig számos olyan dolgot is tehet, amivel csökkentheti a környezeti terhelést, ezáltal pedig a karbonlábnyomát.
Ahhoz, hogy a rendezvényipar 2035-re karbonsemleges legyen, a szektor egyes szereplőinek összefogására van szükség. Ehhez nyújthat segítséget majd az a fenntarthatósági jelentés, amelyet az esemény szervezői készítenek el az ágazat szereplői számára a szakkiállítást követően.