Az idei Media Hungary előadásai rendhagyó módon a Visual Europe Group stúdiójából jelentkeznek, június 10-11-én. Botond Szabolcs, a cég vezérigazgatója szerint az online közvetítés a válság időszakában az egyetlen esélye volt a magyar rendezvénytechnikai cégeknek – de az élő rendezvények ereje pótolhatatlan. Ezért augusztustól egy intenzív újraindulást vár a rendezvényszervezésben. Az élő események azonban már sosem lesznek ugyanolyanok, mint a világjárvány előtt: sokkal fontosabb szemponttá vált a higiénia és a személyes biztonság. 

// Hogyan érintette az elmúlt 2-3 hónap válsága a magyar rendezvénytechnikai vállalkozásokat?

A cégek nem voltak felkészülve egy olyan helyzetre, hogy egyik pillanatról a másikra elveszíthetik gyakorlatilag a teljes bevételüket. Nyilvánvalóan az egész piacot megviselte a helyzet és mindenki különbözőképpen reagált. Volt, akinél az volt az első lépés, hogy elküldte a kollégáit, volt, aki teljesen leépítette a tevékenységét, sőt, be is zárta a cégét. Az elmúlt hónapokban ezért elindult az iparág konszolidációja.

Látszik, hogy a nagyobb cégeknek most jobbak a túlélési esélyeik. Elindultak például az online közvetítés világába: stúdiókat rendeztek be, ahonnan magas minőségben lehet komplett rendezvényeket streamelni. Ilyen esemény lesz az idei Media Hungary is, amely ebben az évben rendhagyó módon a Visual Europe Group stúdiójából jelentkezik.

// Miként reagált a válsághelyzetre a Visual Europe Group?

Szeretnénk megtartani az összes kollégánkat, nem küldtünk el senkit ebben az időszakban sem. Fontos, hogy a tehetséges, rátermett és hosszú idő alatt kiképzett munkatársaknak ne engedjük el a kezét. Mi számíthattunk rájuk, amikor sok munka volt és sok időt áldoztak nekünk az életükből, ők pedig számíthatnak ránk most, amikor a teljes iparág munka nélkül van és a napi megélhetés a tét.

//Mit csinált másképpen a Visual Europe Group más cégekhez képest? Előrelátóbb volt és több tartalékot képzett? Vagy egész egyszerűen optimistább, mint a többiek?

Mindkettő. Arra számítottunk már korábban is, hogy lesz egy válságosabb időszak előbb-utóbb, ezért óvatosan próbáltunk tartalékolni. És az is igaz, hogy optimisták vagyunk: arra számítunk, hogy elkezdődik a visszaépülés időszaka.

// Ezért is indították el a páratlan iparági összefogást eredményező Power of Live Events kezdeményezést? Mi ennek a lényege?

Az “ÉLMÉNY EREJE” kampány célja feleleveníteni azokat az élményeket és emlékeket, amiket csak az élő rendezvények adhatnak. Ehhez hétről-hétre más-más érzést, emléket szeretnénk felidézni a közösségi médiában, ami az élő rendezvények hangulatához kapcsolódik. Hiszen közös érdekünk a gyors újraindulás, amint ezt lehetővé teszi a járványügyi helyzet. Rövid idő alatt 15 országból közel 150 cég csatlakozott a kezdeményezéshez, ez példátlan összefogás az iparágunkban.

// És mikor jöhet el ez a gyors újraindulás? Mi vár 2020-ban a rendezvényekre Magyarországon?

Ebben nagyon megoszlanak a piaci vélemények, onnantól, hogy semmi sem lesz, egészen addig, hogy minden vissza fog térni a régi mederbe. Azt gondolom, hogy az év harmadik és negyedik negyedévében nagyon sok elmaradt rendezvényt bepótolnak, ezért intenzívebb időszak elé nézünk. Jövő év elején aztán egy jelentősebb visszaesést prognosztizálunk, majd újabb fellendülést. Az idei szintet talán 2021-re érheti el a piac, de ez sok tényezőn múlik: hogyan reagálnak például a cégek? Költenek-e rendezvényekre? Mit csinálnak az emberek: el mernek majd menni ezekre a rendezvényekre?

// Melyek lesznek azok a változások, amelyek az elmúlt hónapokban átalakult szokások miatt velünk maradnak? Mi nem lesz olyan, mint a járvány előtt?

Biztos, hogy mások lesznek a rendezvények, mint eddig. A higiéniát, a személyes biztonságot tekintve például sokkal magasabbak lesznek az elvárások. A szervezők részéről ez sokkal több előkészítést tesz szükségessé és magasabb költségeket is eredményez a lebonyolításban.

// Milyen potenciál rejlik az online rendezvényekben? 

Az elmúlt időszakban felhalmozódott egy jelentős szaktudás ezen a téren a magyar cégeknél. Szerintünk továbbra is megkerülhetetlen az élő rendezvény, de az a víziónk, hogy az eddigiekhez képest az online elemeknek nagyobb kiegészítő szerep jut majd. Sokkal többször fogunk bekapcsolni például előadót külső helyszínről, és különböző virtuális megoldásokat, online konferencia alkalmazásokat is gyakrabban használunk majd.

pályázatok