Az augusztusi Conventa Trade show volt az első nagy nemzetközi turisztikai vásár a Covid-helyzet óta. Cégünk technikai partnerként és kiállítóként vett részt az eseményen, melynek résztvevői óvatos optimizmussal terveznek 2022-re. A MICE piac máris éledezik, a corporate szektor viszont egyelőre marad az online és hibrid megoldások mellett. A legfontosabb trendek közé pedig a fenntarthatóság mellé bekerült a biztonság is.

A Conventa a régió egyik legnépszerűbb B2B vására a MICE iparágban. Augusztus végén rendezték meg a szlovéniai Ljubljanában. Az esemény nívóját az adja, hogy a Közép-Kelet Európai régió legfontosabb rendezvényhelyszínei, hotelei, iparági szolgáltatói, DMC-i és PCO-i vesznek részt rajta, és több mint 250 szakmai vásárló érkezik a világ minden tájáról.

Az első nagy nemzetközi vásár a Covid-helyzet óta

Több okból is különleges volt az idei rendezvény. Egyrészt az időpont szempontjából: általában január végén rendezik meg, de a koronavírus-világjárvány miatt jó döntés volt augusztusra halasztani. Fontos jelzés az is, hogy nem maradt el: ez volt a régió első nagy nemzetközi vására a Covid-helyzet óta, így volt egy olyan üzenete is a piac felé: éledezik a szektor, és nagyon készül 2022-re” – fogalmaz Fazakas F. János nemzetközi értékesítési igazgató.

Hozzáteszi: a Visual Europe Group számára is kiemelten fontos volt, hogy idén is technikai partnere és kiállítója legyen a vásárnak, hiszen ezzel is megmutathattuk a piacnak, hogy a nehézségek ellenére működünk, fejlesztünk. Minden évben készülünk valamilyen különlegességgel a résztvevőknek: tavaly zöldalma illatú hologramos installációt vittünk, idén pedig egy olyan kreatív, LED-es mobil kaput készítettünk, amely a vásár összes helyszínén feltűnt.

Az eseményen biztonsági okokból kevesebb kiállító vett részt, mint a korábbi években, de a résztvevők óvatos optimistaként, egymással sorsközösséget vállalva állnak a következő időszak elébe. „A corporate piac idén még inkább biztonsági játékot játszik és online/hibrid fókuszban gondolkodik, 2022-t tekintve azonban már bizakodóbb. A MICE szektor éledezik, itt most az érezhető, hogy a kisebb csoportok felé mozdul el a piac” – számol be tapasztalatairól Fazakas F. János. Kiemeli: a magyar piac európai összehasonlításban szerencsésnek mondhatja magát, hiszen sok nyugat-európai országban még most sem lehet tömegrendezvényt tartani.

Hibrid rendezvények, biztonságban és fenntarthatóan

A rendezvényszervezéshez, illetve a rendezvénytechnikához kapcsolódóan egyértelműen kirajzolódik a trendek között, hogy a hibrid rendezvényekre jelentős érdeklődés mutatkozik, de a jogi-szabályozói környezettől is nagyban függ, mennyire nyerhet teret ez a típus. A rendezvények kapcsán a biztonság és a fenntarthatóság a két kulcsszó. Előbbi főként a folyamatos kommunikációt, a minden eshetőségre felkészülést, illetve értelemszerűen az egészségügyi elővigyázatosságot jelenti.

A fenntarthatóság évek óta meghatározó trend: egyaránt jelenti a környezettudatos alapanyagok használatát, a fenntartható közlekedési megoldásokat, valamint olyan rendezvény-desztinációk választását, amelyek igazodnak ehhez az elváráshoz.

pályázatok